Tlačiť Späť

Domov

Nová koncepcia eHealth

Navrhnutá zmena smerovania PieH má nasledovné ciele :

  • spokojnosť občana so službami v zdravotníctve,
  • odstránenie neefektivít v systéme,
  • zvýšenie kvality zdravotnej starostlivosti.

Novonavrhnutá koncepcia navrhuje nasadiť služby eHealth v minimálne troch fázach:

Fáza 1 (2011 – 2012) Nasadenie základných funkcionalít eHealth s cieľom zabezpečiť financovanie prevádzky a implementácia nutných predpokladov pre nasadenie funkcionalít, ktoré prinesú benefity občanovi v čo najkratšom čase, tzv. „quickwins“.

Fáza 2 (2012 – 2013) Implementácia funkcionalít, ktoré prinesú najmä kvalitatívne benefity pre občanov SR. V tejto fáze bude do systému zapojených väčšina poskytovateľov zdravotnej starostlivosti a teda všetky benefity budú vnímané plošne všetkými občanmi.

Fáza 3 (2014 – 2016, príprava 2013) Zameriava sa najmä na zlepšenie preventívnej starostlivosti a implementáciu personalizovanej medicíny zavedením najnovších technológií, ktorá umožní občanom efektívnejšie a cielenejšie sa starať o svoje zdravie.

Každá fáza má 1 nosný projekt a niekoľko podporných projektov. Aktuálne sa nachádzame v 1. fáze Programu implementácie eHealth.
Nosným projektom pre fázu 1 je Národný projekt Elektronické služby zdravotníctva (eSO1) financovaný zo štrukturálnych fondov EÚ formou Operačného programu Informatizácia spoločnosti – OPIS.
Tento projekt uvedie do prevádzky Národný zdravotný portál, vytvorí a spustí do ostrej prevádzky aplikácie Elektronickej zdravotnej knižky, ePreskripcie / eMedikácie, eAlokácií a vytvorí predpoklady pre integráciu všetkých informačných systémov poskytovateľov zdravotnej starostlivosti s národným eHealth riešením.

Vo fáze 1 prebieha aj 11 podporných projektov (Infraštruktúra a datacentrum, Bezpečnosť, Legislatíva, Jednotná referenčná údajová základňa zdravotníctva, Štandardy a terminológia, Compliance s EÚ, Integrácia s eGov, Manažérsky informačný systém, Obsah Národného zdravotného portálu, Deployment, Model prevádzkovateľa eHealth).

Cieľom prípravnej fázy je rozpracovanie navrhnutej stratégie PieH a potvrdenie jej realizácie a implementácie so zúčastnenými stranami.

Súčasťou prípravnej fázy bolo urobiť kľúčové rozhodnutia týkajúce sa celkového smerovania PieH:

  • Výber procesov, ktoré sa majú elektronizovať.
  • Dopad na jednotlivé zúčastnené strany – vplyv na aktivity zdravotníckych pracovníkov.
  • Rozhodnutia týkajúce sa nasadenia riešenia do prevádzky identifikácie, bezpečnosti, využitia terminológie, atď.