Ministerstvo zdravotníctva SR pripravuje informačnú a mobilizačnú kampaň o novej vakcíne. Kampaň poskytne všetky relevantné a overené informácie k téme očkovania proti infekčnému ochoreniu COVID-19 na jednom mieste tak, aby dôveryhodne zodpovedala drvivú väčšinu otázok verejnosti.  

Slovensko potrebuje objektívne a odborné fakty
Očkovanie vakcínou proti COVID-19 je dnes celosvetovo najdiskutovanejšia téma. Preto je aktuálne aj najsilnejšou témou konšpiračných a antisystémových platforiem. Aj Slovensko čelí silnej dezinformačnej kampani predovšetkým v online priestore. Ministerstvo zdravotníctva už nastavilo komunikačnú stratégiu sociálnych sietí na aktívnom publikovaní objektívnych faktoch a odborných argumentoch, sprostredkovaných zrozumiteľne aj laickej verejnosti. Rovnako tak bude vystavaná informačná, edukačná a následne mobilizačná kampaň pre očkovanie Webová stránka kampane zodpovie všetky dnes známe a overené informácie o vývoji, bezpečnosti a účinnosti vakcín a poskytne aj dostupné detailnejšie informácie, ktoré môžu ľudí zaujímať. 

Osobnosti z presvedčenia
Do edukačnej a mobilizačnej kampane plánuje ministerstvo zapojiť dôveryhodné osobnosti – rešpektovaných lekárov a vedcov, vplyvných predstaviteľov kultúry, športu, ale aj podnikania, cirkvi a osobnosti rešpektované vo svojom regióne. Podstatné bude, že ktokoľvek, kto sa svojím názorom a vplyvom zapojí do kampane, tak urobí z vlastného presvedčenia a bez nároku na honorár, keďže ide o citlivú a aj účelovo zneužívanú tému. 

Pre víťazstvo nad COVID-19 sa musíme zomknúť
„Na cestu do normálneho života potrebujeme milióny zodpovedných individuálnych rozhodnutí, preto sa musíme zomknúť ako spoločnosť. Veríme, že aj mnohé rešpektované osobnosti využijú správne svoj vplyv v tak dôležitých výzvach, ako je záchrana životov a zdravia ľudí, možné reštartovanie celých odvetví hospodárstva, kultúry, športu. Vďaka vakcíne máme šancu vrátiť život do normálu,“ uviedol minister zdravotníctva Marek Krajčí. Informačná, edukačná, fáza bude o objektívnych informáciách a odpovediach na všetky otázky laickej aj odbornej verejnosti. V mobilizačnej časti kampane chce ministerstvo sprostredkovať názor vplyvných osobností pre jednotlivé cieľové skupiny – vekové kategórie, regióny, odvetvia a komunity. Pre edukáciu verejnosti využije všetky typy médií, pôjde o kombináciu tradičných a sociálnych médií. 

Ministerstvo zdravotníctva aktuálne vyhodnocuje stratégiu kampane a pracuje na príprave jednotlivých formátov tak, aby v priebehu januára začalo s ich postupným nasadzovaním. Informačnú a mobilizačnú kampaň pripravuje ministerstvo zdravotníctva v spolupráci s komunikačnou agentúrou AMI COMMUNICATIONS SLOVAKIA, ktorá uspela vo verejnom obstarávaní. Agentúra pôsobí na slovenskom trhu už 21 rokov, je členom medzinárodnej siete komunikačných agentúr Edelman a jej materská spoločnosť je dlhoročnou jednotkou na českom na trhu. 

Bezpečné rozhodnutia a skutky potrebujeme už teraz
Ministerstvo zdravotníctva dnes v rámci vysielacích časov rozhlasov a televízií vo verejnom záujme spúšťa aj kreatívnu kampaň na podporu ochranných preventívnych opatrení Rúško-Odstup-Ruky. „R-O-R je známe, no veľmi dôležité heslo troch slov, ktoré sú alfou a omegou v obmedzení šírenia koronavírusu. Nosenie rúška, dostatočný odstup a dôkladná hygiena rúk - stačí tak málo na ochranu nášho zdravia a zdravia našich blízkych,“ vysvetľuje minister zdravotníctva Marek Krajčí. 
Televízne spoty počas sviatkov odvysielajú všetky televízie a niektoré rádiá. Cieľom spotu na známu pieseň Tri slová v podaní Kristin Lash & Jacob Grey od Deža Ursínyho a Jána Štrassera, režírovaného Jurajom Janišom v produkcii Playground 13 a kamere Martina Chlpíka je zásadne zvýšiť disciplínu v dodržiavaní opatrení. Kreatíva Mannschaft a stratégia Michaely Benedigovej prináša pozitívnu emóciu spolupatričnosti a zodpovednosti, ukazuje empatiu k blízkym a zraniteľným, ale aj k zdravotníkom, zároveň posilňuje motiváciu dodržiavať protiepidemické opatrenia. 
Ministerstvo zdravotníctva toto cestou ďakuje všetkým, ktorí sa bez nároku na odmenu, alebo len s minimálnym honorárom, na návrhu, produkcii a výrobe podieľali. Ministerstvo ďakuje nielen za stratégiu, produkciu, kameru a réžiu, ale všetkým hercom, a tiež tým ktorí bezplatne poskytli pre nahrávanie svoj osobný, či podnikateľský priestor, tiež Železničnej spoločnosť Slovensko, Železniciam Slovenskej republiky a Ministerstvu dopravy a výstavby SR. Všetci sa zapojili v úmysle zjednotiť naše spoločné nasadenie spomaliť, alebo zastaviť šírenie koronavírusu na Slovensku. 

ONLINE SPOT JE VOĽNE ŠÍRITEĽNÝ – stiahnuť ho môžete tu: https://wetransfer.com/downloads/c55b25cbcdbd8650b73f3b550d67eb7420201222100651/7e7e9a