​Privolať pomoc je odteraz jednoduchšie. Operačné stredisko záchrannej zdravotnej služby SR pripravilo a uviedlo do praxe novú mobilnú aplikáciu 155.sk. Aplikácia dokáže lokalizovať miesto, kde sa nachádza volajúci, zároveň pre nepočujúcich ponúka možnosť zaslať núdzovú správu. Aplikácia je bezplatná a funguje pre celé územie SR.  
 
Aplikácia 155.sk pomôže v prípadoch, keď sa volajúci napríklad zraní v neznámom teréne či  dopravnej nehode a nedokáže presne určiť, kde je, prípadne nemôže kvôli zdravotnému hendikepu rozprávať, alebo nepočuje. Je to užitočná pomôcka, ktorá môže zachrániť zdravie a život. Stačí podržať ikonu tlačidla po dobu štyroch sekúnd a aplikácia spojí volajúceho s operátorom tiesňovej linky 155. Ten zároveň dostane v dátovej vete informácie o zdravotnom stave volajúceho a súradnice miesta, kde sa nachádza. „Je to významná pomôcka na záchranu života pre ľudí, ktorí sa ocitnú bezprostredne v jeho ohrození. Stlačením jedného tlačidla si privolajú pomoc, spoja sa s operačným strediskom záchrannej zdravotnej služby a následne posádka záchrannej zdravotnej služby je k nim okamžite na ceste,“ uviedla ministerka zdravotníctva SR Andrea Kalavská.
 
„Pre operátorov tiesňovej linky 155 je hlavným benefitom to, že aplikácia je priamo prepojená so systémom, v ktorom pracujú. Operátor tak má potrebné informácie o pacientovi vopred, vidí ich a vie s nimi pracovať. Som rád, že vďaka moderným technológiám sa k pacientom dostane adekvátna pomoc rýchlejšie a efektívnejšie,“ povedal riaditeľ Operačného strediska záchrannej zdravotnej služby SR Juraj Hrehorčák.       
 
Aplikáciu je možné stiahnuť do dotykového telefónu na Google Play a App Store. Ihneď po stiahnutí je potrebné zadať telefónne číslo a potvrdiť aktivačný kód, ktorý je doručený v SMS. Na to, aby aplikácia splnila účel, je nutné povoliť prístup k polohe GPS, SMS a internetu a detailne vyplniť profil užívateľa s údajmi o zdravotnom stave. „Operátor tiesňovej linky 155 tak dostane potrebné informácie, ak je volajúci napríklad cukrovkár, alergik, prípadne trpí vysokým krvným tlakom a pomôžu mu pri zhodnotení aktuálneho zdravotného stavu a vyslaní záchranárov,“ povedala hlavná operátorka Operačného strediska záchrannej zdravotnej služby SR Ľuboslava Pekárová.
 
Pri stiahnutí aplikácie je dôležité ďalej vyplniť údaje o kontaktnej osobe. Blízki volajúceho tak dostanú mailovú informáciu o tom, že kontaktoval tiesňovú linku 155.
 
Aplikácia 155.sk podporuje aj možnosť priamo volať Horskú záchrannú službu, v tomto prípade však tiesňová linka 155 kontaktovaná nie je. Obsahuje manuál prvej pomoci, zoznam nemocníc a ďalšie  čísla tiesňových liniek na území SR s možnosťou okamžitého spojenia.
 
Generálnym partnerom novej mobilnej aplikácie je Všeobecná zdravotná poisťovňa. „Produkt 155.sk má veľa spoločného s SOS kartou prvej pomoci, ktorú už využívajú poistenci VšZP. Podporujeme každú novú možnosť, ktorá smeruje k záchrane života, resp. k zmierneniu následkov poškodenia zdravia rýchlym poskytnutím odbornej pomoci,“ uzavrela generálna riaditeľka VšZP Ľubica Hlinková.