Kontrakt
uzavretý medzi
Ministerstvom zdravotníctva Slovenskej republiky
a
Ústavom zdravotníckych informácií a štatistiky
na zabezpečenie úloh zdravotníckej informatiky a štatistiky v roku 2004
Číslo u zadávateľa:
Číslo u riešiteľa:
Čl. I.
ÚČASTNÍCI KONTRAKTU
Zadávateľ: | Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky (ďalej len “ zadávateľ ”) Zadávateľ je ústredným orgánom štátnej správy Slovenskej republiky pre liečebno-preventívnu a hygienickú starostlivosť, zdravotnícke školy, ďalšie vzdelávanie zdravotníckych pracovníkov, prírodné liečebné kúpele a prírodné liečivé zdroje podľa zákona č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy, v znení neskorších predpisov. Úlohy na úseku zdravotníctva vykonáva v zmysle ustanovení zákonov NR SR č. 272/1994 Z. z., o ochrane zdravia ľudí a NR SR č. 277/1994 Z. z. o zdravotnej starostlivosti, v znení neskorších predpisov. |
Sídlo: Štatutárny zástupca: Bankové spojenie: Číslo účtu: IČO: | Limbová 2, 837 52 Bratislava 37 MUDr. Rudolf Zajac, minister zdravotníctva Národná banka Slovenska 790-1123-002/0720 00165565 |
Riešiteľ: | Ústav zdravotníckych informácií a štatistiky (ÚZIŠ) (ďalej len “riešiteľ ”) Riešiteľ podľa schváleného štatútu a § 12 zákona č. 540/2001 Z. z. o štátnej štatistike zabezpečuje prevádzku, aktualizáciu a rozvoj ťažiskového rezortného Štatistického zdravotníckeho informačného systému (ŠTAZIS)- najväčšej rezortnej časti štátneho informačného systému (ŠIS). Na základe poverenia ministra zdravotníctva riešiteľ vedie účelové registre rezortu zdravotníctva a plní funkciu vedúceho odvetvového pracoviska. Zabezpečuje, koordinuje a vykonáva tiež všetky potrebné práce a činnosti súvisiace s vedením Centrálneho informačného systému zdravotníctva (CISZ) a negociačným procesom na úseku “Štatistika” v rezorte zdravotníctva s príslušnými štruktúrami Európskej únie. Získané a spracované informácie riešiteľ poskytuje v požadovanej forme, rozsahu a štruktúre najmä pre potreby riadenia zadávateľa a na základe jeho poverenia štatistické údaje pre riadenie a výkon štátnej správy na úseku zdravotníctva, rezortným a mimorezortným orgánom a organizáciám v Slovenskej republike. Na sledovanie a hodnotenie úrovne a kvality poskytovania zdravotnej starostlivosti, vývoja zdravotného stavu obyvateľstva, hodnotenie národného regionálneho a globálneho pokroku pri realizácií štátnej zdravotnej politiky Slovenskej republiky poskytuje podľa pokynov zadávateľa štatistické údaje aj Svetovej zdravotníckej organizácii, Organizácii pre hospodársku spoluprácu a rozvoj, Štatistickému úradu Európskej únie a ďalším zahraničným organizáciám. |
Sídlo: Štatutárny zástupca: Bankové spojenie: Číslo účtu: IČO: | Drieňová 34, 820 09 Bratislava Ing. Ján Ondrejka, riaditeľ ústavu Národná banka Slovenska 3623-012/0720 00165387 |
Čl. II.
ÚVODNÉ USTANOVENIE
1. Kontrakt sa vypracováva na základe uznesenia vlády Slovenskej republiky č. 1067 zo dňa 20. 12. 2000 podľa Návrhu opatrení na vypracovanie kontraktov medzi ústrednými orgánmi a im podriadenými rozpočtovými a príspevkovými organizáciami (ďalej len “Návrh opatrení”).
2. Tento kontrakt nie je zmluvou ani dohodou v zmysle právneho úkonu, ale plánovacím a organizačným aktom vymedzujúcim vzťahy (organizačné, obsahové, finančné, príp. iné) medzi zadávateľom a riešiteľom.
Čl. III.
DOBA TRVANIA KONTRAKTU
Kontrakt sa uzatvára na obdobie od 1. januára 2004 do 31. decembra 2004.
Čl. IV.
PLATOBNÉ PODMIENKY
1. Objem bežných výdavkov určených na úlohy a činnosti riešiteľa sa stanovuje na základe “Východísk zostavenia návrhu štátneho rozpočtu na rok 2004”, schváleného na zasadnutí vlády Slovenskej republiky a následného rozpisu záväzných limitov a ukazovateľov platných pre riešiteľa na rok 2004 schváleného ministrom zdravotníctva v celkovej výške 31 086 tis. Sk, slovom: tridsaťjedentisícosemdesiatšesť slovenských korún.
2. Objem kapitálových výdavkov na nákup potrebnej výpočtovej a reprografickej techniky na rok 2004 sa stanovuje na základe návrhu rozpočtu vo výške 1 750 tis. Sk, slovom: jedentisícsedemstopäťdesiat slovenských korún.
3. Vzhľadom na charakter prác a činností uvedených v kontrakte sa kalkulácia práce riešiteľa určuje podľa Návrhu opatrení v človeko-rokoch (čr) a človeko-mesiacoch (čm).
4. Cena prác a činností riešiteľa pre rok 2004 sa stanovuje na 25 151 Sk/čm (pri počte 103 pracovníkov).
5. Kalkulácia ceny čm vychádza z nákladov riešiteľa, ktoré zahŕňajú mzdy, platy a ostatné osobné vyrovnania pracovníkov a ostatné priame náklady a režijné náklady riešiteľa, podľa interného kalkulačného vzorca.
6. Zadávateľ sa zaväzuje poskytnúť riešiteľovi pravidelne štvrťročné zálohy vo výške 1/4 celkového ročného objemu prostriedkov uvedených v bode 1 a celoročný objem prostriedkov uvedený v bode 2.
Čl. V.
PREDMET KONTRAKTU
1. Predmetom kontraktu na rok 2004 je
a) proces zberu, prenosu, spracovania, vyhodnocovania a poskytovania zdravotníckych informácií,
b) overovanie jednoty spracovaných zdravotníckych informácií, ich správnosti a porovnateľnosti,
c) overovanie správnosti vykazovaných údajov a stavu Štatistického zdravotníckeho informačného systému (ďalej len ŠTAZIS) v zdravotníckych zariadeniach,
d) budovanie ŠTAZIS a informačných podsystémov, údajových základní a banky dát zdravotníckych informácií,
e) prepájanie ŠTAZIS s ostatnými informačnými systémami,
f) nadväzovanie ŠTAZIS na štátny informačný systém (ŠIS),
g) vydávanie zdravotníckych informácií a publikácií v rozsahu a termínoch stanovených plánom publikačnej činnosti,
h) koordinácia a spracúvanie úloh štatistického a informačného charakteru vyplývajúce z požiadaviek Svetovej zdravotníckej organizácie,
i) vykonávanie matematicko-štatistických analýz a rozborov,
j) príprava podkladov pre prognózy ďalšieho vývoja zdravotníctva,
k) vedenie centrálneho informačného systému (CISZ) obsahujúceho aj údaje o financovaní zdravotnej starostlivosti poskytovanej zo zdravotného poistenia podľa § 71b ods. 1 zákona NR SR č. 273/1994 Z. z., v znení neskorších predpisov,
l) vedenie centrálneho registra zdravotníckych zariadení podľa § 26a ods. 1 zákona NR SR č. 277/1994 Z. z. v znení neskorších predpisov
Uvedené úlohy sú vyšpecifikované na základe konkrétnych požiadaviek kľúčových užívateľov - jednotlivých organizačných útvarov a hlavných odborníkov zadávateľa a zamerané pre potreby riadenia. Vzhľadom na charakter úloh a činností ako aj ich účel je potrebné, aby sa tieto vykonávali v štátnej správe. Z časového hľadiska ide o úlohy a činnosti stále, u ktorých sa neočakáva ich ukončenie ani z dlhodobého hľadiska.
2. V kontrakte sú premietnuté tiež úlohy a činnosti, ktoré riešiteľ plní a vykonáva na základe poverenia zadávateľa pre zabezpečenie jeho povinností, vyplývajúcich z ustanovení príslušných legislatívnych noriem vo vzťahu k rezortným a mimorezortným orgánom a organizáciám v Slovenskej republike a tiež na základe záväzných medzinárodných zmlúv a dohôd, podľa požiadaviek zahraničných užívateľov. K týmto patria aj úlohy a činnosti súvisiace so zabezpečovaním negociačného procesu na úseku “Štatistika” v rezorte zdravotníctva s príslušnými štruktúrami Európskej únie.
3. Účastníci kontraktu sa dohodli na riešení úloh a vykonávaní činností v čase trvania kontraktu v oblastiach a v rozsahu uvedenom v tabuľke č.1 “Celkové množstvo práce a náklady vynaložené na uvedenú úlohu alebo činnosť“ (ďalej len „tabuľka č.1“).
4. Podrobný rozpis úloh a činností je uvedený, v stanovenom rozsahu a štruktúre, v prílohách č.1 až 93 „Protokoly o zadaní úlohy alebo činnosti a prevzatí jej výsledkov“ (ďalej len „protokoly“). Protokoly a tabuľka č.1 sú neoddeliteľnou súčasťou kontraktu.
5. V protokoloch sú účastníci kontraktu podľa Návrhu opatrení k jednotlivým úlohám a činnostiam povinní uviesť nasledujúce údaje:
- Názov
- Funkčná klasifikácia
- Meno zodpovedného pracovníka riešiteľa
- Odhad nákladov
- Kvantitatívne parametre
- Kvalitatívne parametre
- Výkonnostné parametre
- Termín splnenia
- Spôsob financovania
- Kľúčoví užívatelia
- Dohodnuté zmeny
- Vyjadrenie zadávateľa k odovzdávaným výsledkom
- Odovzdanie a prevzatie výsledkov
6. Celkový objem kontraktom dohodnutých prác a činnosti špecifikovaných v tabuľke č. 1. tohto kontraktu predstavuje 103,00 čr (1 236,00 čm).
Čl. VI.
PRÁVA A POVINNOSTI ÚČASTNÍKOV KONTRAKTU
1. Zadávateľ sa zaväzuje:
a) Zabezpečiť financovanie prác a činnosti v celoročnom rozsahu podľa špecifikácie predmetu kontraktu uvedenej v čl. V.
b) Poskytnúť riešiteľovi všetky materiály v štátnom jazyku a konzultácie potrebné k riešeniu úloh, dohodnutých v kontrakte.
c) V termínoch stanovených v protokoloch organizovať preberacie konania výsledkov jednotlivých úloh a činností a podľa bodu 2 čl. VIII. a kontrolné dni stavu plnenia úloh a činností, dohodnutých uzavretým kontraktom.
d) V súlade s termínmi stanovenými pre zostavovanie Programu štátnych štatistických zisťovaní na roky 2003 - 2005, v zmysle § 12 ods. 1 zákona č. 540/2001 Z. z. o štátnej štatistike včas informovať riešiteľa o požadovaných zmenách v zadaní úloh a činností dohodnutých v kontrakte.
e) Pri zverejňovaní a aplikácii výsledkov činnosti stanovených týmto kontraktom dodržiavať autorské práva riešiteľa podľa ustanovení autorského zákona.
2. Zadávateľ má právo:
a) Krátiť objem kontraktom dohodnutého objemu finančných prostriedkov v rozsahu a termínoch určených príslušným uznesením vlády Slovenskej republiky.
b) Vykonávať priebežné kontroly plnenia úloh dohodnutých týmto kontraktom, podľa časti VIII.
c) Poskytnúť tretej strane výsledky riešenia úloh zadaných v rámci kontraktu, s uvedením riešiteľa a pri zachovaní autorských práv.
3. Riešiteľ sa zaväzuje:
a) Riadne, v požadovanej kvalite, rozsahu a podľa termínov stanovených v protokoloch protokolárne odovzdať dohodnuté výsledky riešenia úloh a vykonať činnosti dohodnuté týmto kontraktom.
b) Dodržať celoročný rozpočet dohodnutý kontraktom a neprekročiť náklady, stanovené na riešenie jednotlivých úloh.
c) Predložiť zadávateľovi týždeň pred dohodnutým termínom konania všetky dohodnuté podklady na rokovanie kontrolného dňa.
d) Včas informovať zadávateľa o problémoch, ktoré sa vyskytli v priebehu riešenia úloh.
e) Zachovať mlčanlivosť o všetkých skutočnostiach, najmä však o informáciách, ktoré vzniknú ako produkt riešenia úloh a neposkytovať výsledky riešenia zadaných úloh bez súhlasu zadávateľa.
4. Riešiteľ má právo:
a) Bezplatne získať od zadávateľa všetky materiály a podklady potrebné na riešenie dohodnutej úlohy v štátnom jazyku. Rozsah, termíny a spôsob poskytovania materiálov a podkladov pre zabezpečovanie jednotlivých úloh a činnosti sa stanoví v príslušnom protokole.
b) Požadovať od zadávateľa, aby podľa povahy odovzdávanej práce, vytvoril príslušné technické a organizačné podmienky na jej prezentáciu a overenie.
Čl. VII.
ZMENY V KONTRAKTE
1. Zmeny v kontrakte počas doby jeho trvania sú možné na základe dohody zúčastnených strán formou dodatku.
2. Zmena na základe jednostranného rozhodnutia zadávateľa je možná len v prípade, ak sa počas doby jeho trvania zmenia podmienky kontraktu viazaním rozpočtových prostriedkov alebo zmenou rozpočtu kapitoly zadávateľa.
3. Pre vykonanie zmien v kontrakte sú kompetentnými štatutárny zástupca zadávateľa alebo ním poverený zodpovedný pracovník a štatutárny zástupca riešiteľa.
4. Zmeny v zadaní jednotlivých úloh a činností, uvedených v protokoloch uzavretého kontraktu sa vykonajú zápisom do príslušného protokolu.
5. Pre vykonanie zmien v zadaní jednotlivých úloh a činností uvedených v protokoloch uzavretého kontraktu sú kompetentnými zodpovední pracovníci príslušných útvarov zadávateľa a pracovník riešiteľa, zodpovedný za príslušnú úlohu alebo činnosť.
Čl. VIII.
INTERNÁ KONTROLA PLNENIA KONTRAKTU
1. Internú kontrolu a priebežné hodnotenie plnenia úloh a činností dohodnutých v kontrakte vykonáva riešiteľ formou kontrolného dňa.
2. Kontrolný deň sa uskutoční raz za štvrťrok po uplynutí príslušného štvrťroka.
3. Dokumentáciu ku kontrolným dňom tvoria protokoly k odovzdaným výsledkom za kontrolovaný štvrťrok, príp. zápisy z predchádzajúcich kontrolných dní k jednotlivým úlohám a činnostiam. Na kontrolnom dni sa prerokuje priebeh plnenia jednotlivých úloh a činností a problémy spojené s ich zabezpečovaním.
Čl. IX.
SPÔSOB A TERMÍN VYHODNOTENIA KONTRAKTU
1. Plnenie všetkých úloh a činností tvoriacich predmet kontraktu sa vyhodnotí po uplynutí doby trvania kontraktu formou záverečného kontrolného dňa stanoveného zadávateľom, za účasti zodpovedných zástupcov zadávateľa a riešiteľa.
2. Dokumentácia potrebná k vyhodnoteniu kontraktu bude pozostávať z Protokolov o zadaní úlohy alebo činnosti a prevzatí jej výsledkov vo IV. štvrťroku a zápisov z kontrolných dní za I., II. a III. štvrťrok 2004. V nadväznosti na závery záverečného kontrolného dňa k predmetnému kontraktu vypracuje riešiteľ v stanovenom rozsahu a štruktúre Záverečnú správu o plnení kontraktu a predloží zadávateľovi v stanovenom termíne.
Čl. X.
SPÔSOB ZVEREJNENIA KONTRAKTU
1. Uzavretý kontrakt zverejnia obidve zúčastnené strany na svojich internetových stránkach do 7 dní od jeho podpisu.
2. Záverečnú správu o plnení kontraktu zverejnia obidve zúčastnené strany na svojich internetových stránkach do 31. januára 2005.
3. Tento kontrakt je vypracovaný v dvoch vyhotoveniach, z ktorých každá strana obdrží po jednom exemplári.
Čl. XI.
VEREJNÝ ODPOČET PLNENIA KONTRAKTU
Verejný odpočet plnenia úloh a činností dohodnutých v uzavretom kontrakte sa vykoná zverejnením Záverečnej správy o plnení kontraktu na internetových stránkach zadávateľa a riešiteľa.
Bratislava
______________________ za zadávateľa MUDr. Rudolf Zajac minister Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky | ______________________ za riešiteľa Ing. Ján Ondrejka riaditeľ Ústav zdravotníckych informácií a štatistiky |